Oslo i mina tankar

H e r e   i s   a   t h i n g   I   d o n ' t   u n d e r s t a n  d ,
i f  a   b o y   h a v e   3   g i r l s ,   t h e n   h e ' s   t h e   m a n
a n d   i f   a   g i r l   d o e s   t h e   s a m e ,   s h e   i s   a   w h o r e .  
 
 
D u   k a l l e r   m e g   h e l d i g
D u   k a l l e r   m e g   p r e k t i g
D u   k a l l e r   m e g   b a b y
D u   k a l l e r   m e g   m e k t i g ,
J e g   k a l l e r   d e g   s n ø h v i t
J e g   k a l l e r   d e g   s o l a
L e p p e n e   f o r   r ø d v i n   e p l e   f o r   h e r o i n   o g   c o l a
 
Sitter och väntar på Isa just nu, och att Therese från Oslo ska höra av sig. Ska få en tid för arbetsintervju, sen drar jag till Oslo. Förhoppningsvis stannar jag där ett par år framöver, eftersom jag ändå inte har något att stanna för här i lilla Sunne. Jag har ingen pojkvän, förutom en kk men det kan jag hitta mig någon annanstans också. Familjen kommer att finnas kvar, och jag behövder se mig om i livet.
 
Sen att jag kommer få en minimi lön på 10.000 nok är inte heller helt fel. Om man jämför med vad jag har nu så kan jag ta allt över 5000. Jag och Isa funderar på att bara spara i ett par månader, och sen dra.. Åka till en flygplats och ta första bästa flyget. Bara för att komma härifrån, göra något annorlunda. Men kommer jag till Oslo är jag nöjd, jag älskar Oslo. En fin stad är det.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0