lika fräsh som ett runkbås

För att sammanfatta helgen kort, kaos. Fredag kväll vart det fylla, somnade bra brevid Adam hemma i min egna säng. Vaknade och stack till jobbet, sen var jag på't igen. En jäkla utekväll i torsby, ihop med Adam. Fast jag egentligen skulle vara med mina vänner. Men jag hade kul på Hörnet också, och appackad blev jag. Vid stängningsdags skulle jag hem, trodde jag. Någon kilometer innan vi var hemma kom jag på att jag glömt nyckeln till jobbet o Torsby, så snälla Isa vände och jag åkte tillbaka. Och där blev jag kvar,  fråga mig inte varför. Halv 6 på morgonen kom Oskar och hämtade mig och körde mig till jobbet, men då kom det aldrig någon så fick ringa min chef och hon gav mig ledigt. Sen slutade min iPhone att fungera, igen, tror det rä femte gången nu som det bara lägger av, och denna gången verkar den inte visa minsta lilla förhoppning på att starta igen.
 
 
Men det stannar inte där, nejdå. Hamnade ju såklart i fensbol hos Adam under dagen, och somnar. Totaldäckar. Båda två, så vid halv 10 vaknade vi och han skulle iväg till jobbet. Jag utan mobiltelefon, och skjuss hem. Men det är tur att jag har världens finaste och bästa föräldrar som kommer och hämtar mig. Så nu har jag vart hemma någon timme, och då får jag höra att jag pratat med mitt ex under helgen. Fast jag inte vet hur det gick ihop eftersom jag vart utan mobil och pengar på den. Och Adams telefon hade jag inte lånat. Det luktar lite bullshit av det hela, men jag orkar inte med tjaffs så jag tog på mig skiten för den här gången.
 
Nu sitter jag i sängen, sagt godnatt till Adam och fått mig en go kram. Men är ungefär lika fräsh som ett runkbås, det stinker fylla av mig, trotts att jag både duschat och borstat tänderna. Det släpper verkligen inte. Och inte bakfyllan heller. Den var en jäkel på att hålla sig kvar idag, så nu ska jag lägga mig igen.
 
Imorgon eller tisdag ska jag ta mig in till körskolan, nu jäklar ska jag ha körkort. Ska börja redan lite imorgon med att läsa böckerna hemma igen, och sitta vid datorn och göra testerna. Jag får snart min lön så då ska jag boka alltihopa, jag kan inte leva på att inte ha körkort längre. Sen ska jag nog till Norge under veckan, men vi får se. Jag hoppas iallafall, så jag kommer bort från Sunne och får bättre arbetstider.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0