Efter regn kommer solsken,

.. konstigt nog så kom det inget solsken, därimot lite snö som håller på att regna bort just nu. Nu är jag påväg uppåt igen, det hände lite för mycket där under en kort tid så bloggen fick ta skada, min kropp fick ta skada och ja.. min omgivning fick också ta skada, men nu står jag upp, fast på skakande ben. Idag åt jag för första gången på 6 dagar så det är ett framsteg, frukost som ni ser på bilden och det var gott. Annars då? Jo jag kämpar på med körkortsteorin, det står stilla just nu men jag kämpar ändå, det verkar som allt jag kunde innan helgen är som bortblåst nu. Ska ta nya tag om någon timme o se ifall det går bättre, imorgon får jag en bok också vilket kommer underlätta en hel del för då kan man läsa sig till svaren istället för o tro att man ska kunna allt utantill utan att ha läst det en enda gång. Jag tror jag ställer för höga krav på mig själv. Men skam den som ger sig, jag ska minsann ha detta körkortet denhär gången.
 
Jag har sakta börjat med träningen igen, och jag kommer ta det sakta. Speciellt nu när jag fortfarande är sjuk, men jag är tillräckligt frisk för att tycka att det är tråkigt att bara ligga i sängen. Så först gjorde jag några benövningar, en magövning och sen satte jag på mig vinterkläderna och gick ut och drog in ved. Det hinner säkert bli en promenad innan dagen är slut också, bara för att jag inte orkar sitta inne längre.
 
Igår blev jag av med jobbet också. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen över det, jag gillade ju aldrig jobbet men jag gillade att jag fick lön i slutet på varje månad, nu kommer jag vara urfattig ett tag framöver (tills jag fått körkort iallafall) så nu gäller det att hålla in på det mesta. Som tur är bor jag ju hemma, har världens bästa föräldrar & mormor/morfar som hjälper mig om jag skulle behöva pengar. Guld värda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0