jag saknar er ♥

 
Idag var jag till kyrkogården och tände ljus för gammelmormor & gammelmorfar. Bättre sent än aldrig, right? Jag tänker ofta på gammelmormor, saknar henne så fruktansvärt, varenda sommar var jag hos henne, och det är svårt och inse än idag att man inte kan åka hem till henne bara för att prata ur sig, eller bara för att man inte har något att göra, och alla gånger hon envist skulle tvinga i en mat och godis. Vilka underbara minnen jag har av den vackra människan Gammelmorfar kände jag inte, eftersom jag bara var ett år när han gick bort. Men det är klart att tanken slår en ibland, att man undrar hur han var som person. Det enda jag har av honom, är en bild där jag ligger i hans knä, och vad alla andra har berättat.
 
Sen tänkte jag tända ett ljus hos farfar också men jag hittade inte hans gravsten. Inte vart där på flera år, så det fick bli ett ljus hos pappas bästa kompis Peter istället. Jag hatar att vara på kyrkogården, och det är inte ofta jag vill dit för att tända ljus. Men när jag ändå hade vägarna förbi idag så passade jag på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0